روزنامه روسی: روسیه و چین مداخله غرب در سوریه را نمی پذیرند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، روزنامه 'نراویسیمایا گازتا' روز سه شنبه در گزارش خود به قلم 'ولادیمیر اسكوسیرف' خاطرنشان كرد: سفر پوتین به چین در شرایط تشدید فشار غرب بر روسیه در مسایل سوریه و ایران و نیز افزایش تهدیدهای امنیتی برای مسكو و پكن در رابطه با خروج احتمالی نیروهای ناتو از افغانستان صورت می گیرد.

در گزارش آمده است: این مسایل روسیه و چین را به همكاری نزدیك در حوزه هایی كه منافع دو كشور همسویی دارند ترغیب می كند و دو طرف در چارچوب سازمان همكاری شانگهای و مذاكرات دوجانبه رایزنی های مهمی در این خصوص خواهند داشت.

'آندره كارنیف' معاون انستیتو آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسكو در گفت و گو با روزنامه روسی در این ارتباط خاطرنشان كرد: روابط كنونی روسیه و چین بهترین دوره روابط دو كشور در تاریخ چند قرن مناسبات دوجانبه است.

وی افزود: حتی در سالهای دهه 1950 میلادی كه روسیه و چین متحدان نظامی بودند، تلاش می كردند تا در باره اختلافات خود سكوت كنند اما در حال حاضر كه رنگ و جلای ایدئولوژیكی از روابط دو كشور زدوده شده است، روابط دوجانبه بر پایه های محكم با توجه به منافع متقابل استوار شده است.

نزاویسیمایا گازتا در ادامه گزارش خود نوشت: دو قدرت بزرگ، سیاست غرب برای تغییر حكومت ها در سوریه و ایران را كه به ادعای آنها غیردمكراتیك می باشد، رد می كنند.

روزنامه روسی خاطرنشان كرد: مواضع مسكو و پكن در مسایل ایران و سوریه نزدیك است و دو كشور با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی كشورهای عربی بدون توجه به تصمیمات سازمان ملل مخالفت می كنند.

در بخش دیگری از گزارش همچنین به افزایش نقش سازمان همكاری شانگهای اشاره و گفته شده است: تصادفی نیست كه رسانه های غربی خبر سفر 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران به پكن برای شركت در كنفرانس سازمان شانگهای را به عنوان خبری غیرمنتظره قلمداد كردند.

نزاویسیمایا گازتا یادآوری كرد: 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه با 'محمود احمدی نژاد' در حاشیه اجلاس سازمان شانگهای دیدار جداگانه ای خواهد داشت.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: